Ingrid Oonincx
1
Vianen: The House of Books, 2013
253 p.
9789044336894 (paperback)

Na Nickname en Botsing waagt de Nederlandse schrijfster Ingrid Oonincx zich met Sluipweg voor de derde keer aan een psychologische thriller.
The Magnificent Seven is een groepje van zeven onafscheidelijke jeugdvrienden die een zorgeloos leventje leiden. Na een avondje uit maakt Koen de onverstandige beslissing om met drie anderen te gaan joyriden. Patrick, een andere jongen uit de groep die Koen als rivaal ziet (beiden zijn verliefd op Ester), ramt Koens auto een aantal keer, en bij het inrijden van een sluipweg slaat het noodlot toe. Laura, Ester en Koen sterven in het ongeluk; Patrick, Guus, Marcel en Gwen overleven. Ze proberen alle vier om te gaan met het vreselijke drama en gaan elk hun eigen weg.
Wanneer Guus tien jaar later zelfmoord pleegt, zijn de drie overgebleven jeugdvrienden genoodzaakt om zijn begrafenis bij te wonen in het dorpje waar de ramp zich voltrok. Daar worden ze al snel weer geconfronteerd met het verleden en met hun schuldgevoele…Lees verder
Op de begrafenis in 1995 van haar drugsverslaafde vriend Guus die zelfmoord pleegde, ziet Gwen Patrick en Marcel weer, die met haar, Guus en drie anderen op school een vriendengroep vormden. Dat brengt het tragische ongeval van 1985 terug, waarbij de drie anderen omkwamen. Patrick, kind van rijke ouders die hem financieel verwenden en emotioneel verwaarloosden, speelde in zijn dure auto een spel met Koen. Zijn oude auto raakte op die manier van de weg, sloeg om en vloog in brand. Koen, Ester en Laura kwamen om, Koen wordt als dader gezien, Patrick zegt niets en dwingt de anderen te zwijgen. Omdat Guus in 1995 naar de politie wilde gaan, denkt Gwen dat Patrick ingreep. Ze confronteert hem, waarna zij en Marcel zijn doelwit worden. De derde psychologische thriller van de communicatieadviseur die in 2009 debuteerde met 'Nickname'* dat net als haar tweede 'Botsing'** lovend werd besproken. Ook hier wordt het boeiende verhaal sober verteld, zijn de personages heel herkenbaar en wordt de sp…Lees verder

Over Ingrid Oonincx

CC BY 3.0 - Foto van/door Anton Watzeels

Ingrid Oonincx (Baarle-Nassau, 31 mei 1968) is een Nederlands thrillerschrijfster.

Oonincx studeerde journalistiek. Behalve auteur is Ingrid Oonincx communicatieadviseur en persvoorlichter.

In 2010 stuurde ze haar debuutroman Nickname in voor een schrijfwedstrijd en won de eerste prijs. Hieropvolgend werd haar een contract bij uitgeverij The House of Books aangeboden. Nickname ontving een nominatie voor de Schaduwprijs voor het beste Nederlandstalige thrillerdebuut 2011 en de Crimezone Award voor de beste Nederlandstalige thriller in 2010. In oktober 2011 verscheen haar tweede boek Botsing, een psychologische thriller. In oktober 2013 kwam haar derde thriller Sluipweg uit. In 2016 volgde de thriller Medicijn. In juni 2018 verscheen de thriller Pretty Boy bij haar nieuwe uitgeverij De Crime Compagnie. In 2021 verscheen bij dezelfde uitgever de thriller Verdwenen.

Van 2015 tot …Lees verder op Wikipedia